lördag 24 april 2010

Taggit, sprettigt, krulligt - experimentell vävning

I dagarna 3 har "handvävarna" riksmöte i Östersund och jag har varit inbjuden att ha 2 kurser i experimentell vävning. Så igår dukade jag upp ett godisbord åt dom, där dom fick plocka som dom ville.


Det som låg där var t.ex. strutsfjädrar, dammtrasor, ståltråd, fiskelina, "angelina"fibrer, olika växtfibrer och pärlor och paljetter.
På en vävkurs gäller att om du har kul så är det helt tyst och det var det, det var bara när jag gick runt och frågade som det var någon som pratade, koncentrationen var total.



Jag älskar att ha kurser för jag får ny energi av att se allt skapa och hitta på nya grejer och användningssätt för material. Jag har också fått lära mig hur man kan kan "ta bort" fjädrarna från pennan så att dom hänger ihop som i en tråd. Mycket kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar