söndag 2 maj 2010

Yllepläd


Jag vet inte hur länge som jag har velat väva en yllepläd att ha i soffan. Igår kväll tog jag mig i kragen och började räkna. En del av mig tycker att det är roligast att räkna och rita.

Det jag har kommit fram till är att det blir i flera våder, 3 stycken, min vävstol är "bara" 1 meter bred. Jag skulle vilja ha ett mönster på mittenbården, jag har tidigare vävt ett gammalt drällmönster fast i "daldräll" som jag tycker är riktigt fint.

Nu är det bara en stor fråga kvar, vilken färg?! Våran soffa är mörkt mörkt grön och jag har lila kuddar med stora blommor. Ett säkert kort är att göra den svart/vit, men samtidigt skulle det vara kul med lite färg.

Sen vet jag att jag i framtiden vill väva en "summer/winter" filt och dom är traditionellt svart/vita.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg jag hittade här!
    Grått och lila kanske, till pläden.
    Kommer tillbaka och kikar in igen.
    Ha en härlig fortsatt vecka! //BiZen

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.

    Grått och lila skulle bli riktigt fint, varför kom jag inte på det själv.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej där! Nu gör vi om alltihop (loggade nämligen in med fel bloggkonto i tidigare kommentar och tog bort det igen, för den bloggen är inte riktigt klar ännu). Vill bara säga att din blogg är mycket inspirerande, jag hittade dig via Sticka mera, och nu lägger jag genast till dig bland mina favoriter för här vill jag läsa mer. /Marie

    SvaraRadera