söndag 6 juni 2010

Maskroskrona

Så här ser den ut när den är helt färdig

En detaljbild

Jag hittade denna maskroskrona på "Slöjd-nytt", bara det att det stod att den blir fin torkad och sen visades inte någon bild, bara det gjorde mig nyfiken. Så i helgen på lantstället fick jag min syster till hjälp att göra en. På bilderna är den helt "ny", nu hänger den och torkar så jag kommer att återkomma med bilder.

Jag gick även igenom en massa lådor som jag ställt ditt och hittade inte mindre än två koftor som endast saknar en halv ärm. Jag vet att jag körde dit dom för jag hade tappat bort boken med mönstren men den har kommit till rätta nu. Det är det här som är det jobbiga med att flytta en massa, man sprider ut sina tillhörigheter på olika ställen och så glömmer man vart.

3 kommentarer:

  1. Så läckert måste prova så fort våra maskrosor slår ut men med den här kylan tar det nog ett tag

    SvaraRadera
  2. Så fint! Den ide´n knycker jag!

    SvaraRadera