torsdag 9 september 2010

Det är lugnt på Jemtlandica avdelningen


Jag har som vana att på lunchen sitta och slöjda på biblioteket, och har hittat det jag tycker ett riktigt mysigt hörn.

Just nu så stickar jag på ett par fingervantar i tvåändstickning, det är mina första fingervantar och det känns lite nervöst, av någon anledning. Ska sätta mig nu i soffan och sticka. Jag skulle vilja börja med fingrarna snart, känns som ett hinder jag måste ta mig över för att kunna tänka, "det var ju inte svårt".

3 kommentarer:

  1. Hejsan
    är det svårt att sticka på det viset, har aldrig försökt.
    Jag ¨år nog försöka.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Svårt är fel ord, men det det kan kännas konstigt att hålla garnet i höger hand och "kasta" det.

    Så det krävs lite träning innan man får till det, men det är kul när man lyckas och kan "krusa" vantar på ett sätt som man bara kan göra när man tvåändstickar.

    SvaraRadera
  3. Bibliotek är trevliga platser, det känns liksom som om tankarna (och för all del skapandet och stickandet) får så bra plats där...

    SvaraRadera