onsdag 23 mars 2011

Vad vore livet utan plastpåsar?


Jag gillar påsar, jag har många, sydda, vävda, köpta och i plast. Min sambo hatar påsar, det är ibland påskrig här hemma. Han plockar bort och jag plockar fram. En typ som jag älskar är Zipper påsar, dom finns i två storlekar. Perfekt till olika projekt och när jag har stickat eller broderat färdigt är det bara att använda dom igen.

Varför plastpåse när det är så mycket mer miljövänligt med tygpåsar?
Svaret är hudsalva, efter att ha dränkt några stickningar och broderier med allehanda hudsalvor gav jag upp, det fick bli plast hädanefter.

Den lilla saxen köpte jag när jag var utbytesstudent i Kairo, den ligger i ett fodral som jag vikt av påsen jag fick från affären. Det var först när jag såg bilden som jag insåg hur matchat det såg ut.

Det blev lite reklam över det här inlägget det erkänner jag, men så blir det ibland. Och det är verkligen bra plastpåsar som man kan återanvända massor med gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar