lördag 21 maj 2011

Det här med inspiration


Idag har jag varit ute i trädgården och fixat, man blir trött i händerna av det. Kanske var det alla rötter som jag drog upp ur jorden, det var bara så härligt destruktivt.

Just nu så funderar jag på ett kollage som jag kan titta på när jag väver, en "mood" board. Under en längre period så samlade jag på rubriker och bilder från olika tidningar. Dom är samlade i en mapp och en pärm det är kul att bläddra bland dom, jag har hittat mycket inspiration på det sättet.

Jag tittar mycket på SVT-play, jag lyckas liksom aldrig pricka in rätt tid på TV. Just nu så är favoriten, Sapmi session. 2 artister/band, en svensk och en samisk som gör en ny låt. Resultatet blir jätte bra, min personliga favorit är samarbetet mellan Anna von Hausswolf och Adjágas en låt som heter "Tidlöst nu", finns tillgänglig till 18 juni 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar