fredag 3 juni 2011

Dearest blog - Award


Jag har fått en award av Kamilla, tack så mycket.

Den går ut på att jag ska berätta åtta saker om mig själv.

1. Jag är "uppstartare", har alltid varit. Min mamma har berättat att när jag var mindre tänkte hon ofta, "det viktiga är att hon handarbetar och inte att hon avslutar". Jag jobbar med att bli en "avslutare".

2. Älskar färg, vill ha mycket färg runt omkring mig.


3. Måste få odla lökväxter, det är så fantastiskt vad som kan gömma sig en lök.

4. Här många starka åsikter och gillar att diskutera. Ibland högljut och med hela kroppen. Under hela min skolperiod trodde mina kompisar att jag skulle bli politiker, men jag har inte hittat något parti som jag passar i. Men än är det inte för sent.

5. Har en kandidatexamen i "Textilvetenskap - med inriktning mot handvävning" från Textilhögskolan i Borås. Tre underbara och ibland jätte jobbiga år. En påbörjad Magister i Textilkonst på HDK i Göteborg som avslutades när en sjukdom slog till i ena handen och i väntan på operation. Men det var rätt skönt att "hoppa av tåget", så jag kommer nog ha en påbörjad magister resten av livet.

6. Tycker att handsömnad är ett av det med rogivande man kan tänka sig, men om det ska gå fort åker symaskinen fram.

7. Älskar att sjunga Singstar med min syster, vi rockar fett. Äger över 20 skivor blandat på ps2 och ps3. Vi måste avsluta varje gång med att sjunga Coldplay - Speed of Sound.

8. Fobiskt rädd för hundar, inte stark rädsla, utan ångest, hjärtklappning och dödsskräck. KBT terapi i 6 månader för ett antal år sen gör att jag kan hantera det, vissa dagar är bättre än andra. Klarar inte av skällande hundar ens på mina bästa dagar. Men jag jobbar med det varje dag så min förhoppning är att jag en dag kan gå från fobi till stark rädsla till rädsla, kanske kan det bli ännu bättre "det sista som överger människan är hoppet".

Så ska jag skicka vidare till tre bloggar:

Rät & Avigt
Idas hantverk
Ellinors blogg

1 kommentar:

  1. Oj, vilken överraskning!
    Tack!
    Ska ta mig en funderare på vem jag ska skicka vidare till...och så klart vad jag berätta om mig själv.
    God kväll!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera