tisdag 14 juni 2011

Söndag 12 juni, ett foto i timmen, ungefär

Här är min söndag den 12 juni, en ganska innehållsrik dag om jag får säga det själv.


Jag började min dag med frukost utomhus och sedan satt jag och sydde på min 1840-tals klänning.


Molnen började att torna upp sig så jag gick in och hamnade i favorit soffan.


Dags för städning och först plockning, jag har en förmåga att sprida ut mig.


Dammsugning men nu skiner solen igen, jag vill bara ut. Kanske blir bra med stickpicknicken.


Inte det spöregn på väg mot picknicken som fick bli inomhus, men det var mycket trevligt ändå.


Invigning av kyrkan på Jamtli, Ingela och Johan gifter sig. Regnmolnen håller sig undan och solen skiner.


Okynnes shopping på Jamtli, en påse sytt av återvunnen Jamtlibanderoll, med Överhogdalsbonaden, kändes helt rätt för en textilnörd som mig.


Matlagning, räkor med frästa grönsaker och ostchips, lite onyttigt på söndagkväll.


Här somnade jag ett tag, efter det bloggning och surffning, det är en massa bloggar som jag bara måste läsa.


Fållar ärmarna på klänningen och tittar på senast Narnia filmen.


Tandborstning, sedan sängen. Lite läsning sedan sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar