söndag 24 juli 2011

Semestern 2011


Semestern 2011 har varit underbar och väldigt annorlunda mot 2010, då vi ägnade hela semestern åt flyttcirkus.

Första halvan av semestern var vi hemma och byte panel på garaget. Senaste veckorna har vi varit bortresta. Först en tur upp till Umeå för att hälsa på Ms släkt och vänner. Jag var på hemflit och fick fnatt och gick där ifrån med två stora garnpåsar.

Det här garnet ska förvandlas till en islandströja någon gång under hösten.


Här är sommarens riktiga lyxköp, handspunnet garn från Limmo-design. Just detta garn är spunnet av Västerbottenull, jag köpte också ett mönster till ett par spetsstickade muddar. Så dom står också på "saker-att-göra" listan.



Sedan for vi upp till norra Jämtland och hälsade på mina föräldrar. Lite fiske blev det också, M spenderade dock mycket mer tid än mig med fiskespö i handen. Jag la ut nät en kväll och fick upp abborre, sik och öring, totalt 25 fiskar och det var jag nöjd med. M menar dock att jag inte fiskade och utan "nätade", jag ser det som att jag ordnade mat på bordet.

Imorgon infinner sig då den jobbigaste dagen på året, första dagen efter semestern. Aldrig är jag så seg som då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar