lördag 10 september 2011

Kan man gå förbi en tygaffär utan att handla?!

Jag är i alla fall inte så bra på det. Igår på lunchen var jag inne på Sydilla, självklart började jag tafsa på tyger och hittade en bomullstrikå med borstad avigsida, så otroligt mjuk. Sedan visade kvinnan som jobbar där ett så snyggt mönster inte kunde jag låta bli. Mönster kommer från Onion och heter 1032. Jag ska sy modell A med krage men med två knytband. Mönster är på danska lite funderande var det att klura ut allt, tur att det är en enkel modell.


Igår kväll så ritade jag mönster och klippte, nu är insnitten nålade, det är fem bara på bakstycket. Jag valde antracitgrå, roligare än svart men ändå gångbar till allt.  


Min arbetskollega, som vet jag har svårt att avsluta, har tvingat mig att lova att den ska vara färdig innan jul så det löftet måste jag hålla.

4 kommentarer:

  1. Wow, snygg kofta!
    Lånar du ut mönstret?

    SvaraRadera
  2. Jag tar med det nästa gång jag är på "Visa mig".

    Kul att du hittat hit

    SvaraRadera
  3. Har inga problem att gå förbi en tygaffär utan att handla. Men är väl oftast för att jag bara går förbi tygaffären. Om jag väl gick in kanske jag skulle shoppa upp halva sortimentet:) Man vet aldrig. Men för mig är det mer: Kan man gå förbi en klädrea utan att handla. Ska du resa utomlands nu? Sydligare breddgrader? Ha det bra!!!! kram från kussen.

    SvaraRadera
  4. Alla har vi våra svagheten när det kommer till shopping =)

    Med sydligare breddgrader så innebar det Borås, med tanke på vädret kändes det verkligen som sydligare breddgrader. Igår satt jag ute och åt glass i solen och funderade på om jag skulle sätta mig i skuggan för det blev lite varmt.

    Kram

    SvaraRadera