lördag 12 november 2011

Ibland är det roliga lite svårt


Idag har det varit återkoppling på analysprojektet som jag är delaktig i. Idag har det visats provvävar, produkter och idéer. Det har hänt mycket och det är så fint. Några av vävarna är i daldräll och jämtlandsdräll och inte det lättaste att analysera. Samtidigt är det extra roligt när man ska väva och ser hur väven man analyserat växer fram och ser ut som originalet.

Jag väver på ett par byxor, ett trossbotten fynd. Utifrån provvävarna kan jag nu göra en vävnota, jag är sugen på att väva tyg till en byxa. Originaltyget går i blått och brun, jag har funderat på att byta ut färgerna men samtidigt skulle det vara kul att behålla originalfärgerna.

Det enda frågetecknet just nu är inslagsgarnet, i provbitarna har jag använt ullgarn 12/1 men jag tror att det skulle bli bättre med ullgarn 11/1. Jag tror att jag beställer 11/1 och provar med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar