fredag 16 december 2011

Gamla skisser


Ikväll har jag suttit och gått igenom gamla bilder på datorn, en nostalgitrip kan man lugnt säga. Jag hittade bl.a. bilder från min korta period på HDK i Göteborg. Där jag han så långt som till skissen, men sen ska kroppen stopp. Jag fick en sjukdom i handen som jag nu är frisk ifrån.

Inspirationen är en jämtländskbrudkudde. Jag skulle sy dom i par och göra dom multikulturella genom att blanda olika religösasymboler. På den så bildar tex prickarna en halvmåne. Så här skissar jag ofta. Jag lägger ut materialen som jag vill använda så jag får en idé hur det kommer att se ut och så fotar jag. Jag har provat att rita men jag får inte fram det jag vill, jag är inte tillräkligt bra på att rita. Så att fota är en metod som funkar bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar