måndag 26 mars 2012

Experimentellkrokning


Kanske mest experimentell för mig eftersom jag aldrig har provat rundkrokning innan. och inte heller att kroka i pappersgarn.

På en torsdagsträff med "Visa mig" i februari var det rundkrokning på schemat, men vissa kvällar kan jag inte fokusera, det är så mycket annat och denna gången en begraving på fredagen. Men en beskrivning tog jag med mig hem och med hjälp av den och det jag kommer ihåg att Margaretha sa så har jag nu kommit igång. Det var som tur var inte så svårt som man kan tro.

Blandningen av papper och ull är mest en slump. Jag hade pappersgarnet liggande framme och tänkte att det kunde bli snyggt att kroka i, sen kom jag på att man måste ha två ändar när man rundkrokar, då kom idén att ha ull i ena varvet som då skulle fylla ut lite mera. Garnet kanske ni känner igen från mina smygmaskvirkadevantar, det är det som blev kvar. Det är så skönt med restprojekt så man blir av med dessa smånystan som man samlar på sig.

Är ni sugna på att rundkroka finns det en bra beskrivning hos Ullcentrum på hur man krokar runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar