torsdag 5 april 2012

När jag var ung och ambitiös


Till hösten är det tio år sedan jag började på Sätergläntan där jag gick år två på "Folklig vävning". Det var inte helt självskrivet att jag skulle få gå direkt in i år två utan det blev lite diskussion, det slutade med att jag fick en väv uppgift som skulle skickas in och godkännas innan jag fick börja.

Uppgiften var att väva munkabälte, sju prover skulle vävas och en större väv.

Innan detta hade jag aldrig vävt provvävar på det sättet och definitivt inte monterat några. Jag kommer ihåg att det fick jag höra för proverna skulle egentligen ha varit monterade på A4 papper.

Nu nästa tio år senare är det kul att se dom igen, det har hänt ganska mycket i min vävning sedan dess.

Munkabälte är en teknik som jag har återkommit till under åren på olika sätt, det är en teknik som jag tycker om.

Klicka på bindemönstret för större bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar