torsdag 12 april 2012

Sköna stolar


Dom har möblerat om på mitt favorit lunchtillhåll, biblioteket. Nu står det två otroligt sköna fåtöljer vid arkelogihyllan. Inte nog med det finns det ett bord där också. Det är så skönt att sitta där och sticka på luncherna. Jag sitter och försöker läsa på ryggarna, det verkar finnas en del intressanta böcker. Om jag orkar någon lunch så ska jag ta dom tre stegen till hyllorna och kanske låna med mig en bok hem.

Jag har helt fastnat i spetsstickningsträsket, nu är jag på börjat en sjal i traditionell estniskspetsstickning. Jag kom dock bara 4 varv innan jag repade upp allt, nu har jag börjat om. 

Tre andra inlägg om mina bibliotektsstickningar, "Jag trodde inte jag var så långsam", "Att städa är av ondo" och "Det är lungt på Jemtlandica avdelningen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar