tisdag 14 augusti 2012

Smakprov av slöjdsverige


Jag har inte bara färgat i helgen, man hinner med rätt mycket när man passar färgningsgrytor. Jag har broderat anundsjösöm också, "En Myrt". Jag har aldrig broderat anundsjösöm tidigare med det var riktigt kul.

Jag tog med mig det på jobbet igår, på mitt jobb är hela världen representerat och jag fick ganska många frågor om vad jag håll på med. Så jag förklarade att det är ett traditionelltsvensktbroderi från Ångermanland. Men varför broderade jag det?! Ja, varför?

För att jag tycker att det är kul är en av anledningarna i alla fall. Det andra är att jag köper alla dessa materialsatserna som smakprover av slöjdsverige. Just denna är köpt på Textilarkivet i Sollefteå, när jag var på riksårsmöte för Riksföreningen för Handvävning i Ystad i våras köpte jag två stycken också och senast i juli köpte jag en i Järvsö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar