fredag 17 augusti 2012

Ystadsblomma


Kommer ni ihåg att jag var till Ystad och gick en flamskvävningskurs? Det är ett tag sedan nu, 22 april närmare bestämt.

Jag har inte tagit mig tid att väva klart den lilla blomman och så nu i veckan så städade jag arbetsrummet och började fundera på vart jag skulle förvara ramen, jag har redan två stycken på vinden. Resultatet av denna tankeverksamhet blev att jag vävde klart blomman för att kunna slänga ramen. Det kanske låter konstigt men man kunde bara varpa cirka 10 cm brett, om jag nu inte skulle spika dit nya spikar och jag har ju redan två så fick den gå hädan.

Det tog inte så lång tid att bli klar med blomman när jag väl hade bestämt mig och det känns så kul att den är klar. Och visst funderar jag på vad jag vill väva för motiv härnäst, men det blir nog inte något typiskt skånsktflamskväv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar