måndag 17 september 2012

Det finns gånger då jag önskar...

... att jag hade en spolmaskin för knyppelpinnar. Eftersom detta inträffar max en gång om året så ser jag ingen anledning att köpa en. Men kanske en hylsa till min vanliga spolmaskin. Ska fundera på det till nästa gång som jag ska spola knyppelpinnar.



Nu är knyppeldynan nere från vinden, där den får vara när den ligger i ide. Jag har gjort en analys av spetsen som sitter på det lånade stycket och på den som finns på en bild från museet. Den på det lånade stycket är "sockerudd med spindel", som konsekvent innehåller ett fel och på museets är det svårt att se men det ser ut som "sockerudd", men bredare. Summan av kardemumman är att jag har bestämt mig för att knyppla en "sockerudd med spindel", utan fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar