fredag 7 september 2012

Fläta med motvilligt material


Nu har jag börjat med ett nytt byte på ravelry, denna gång med vikingar som tema. Så nu letar jag efter roliga tekniker som man kan utläsa att vikingarna använt i gamla föremål.

Bland annat så dekorerade man sina kläder med flätor i metalltråd. Något som jag bara var tvungen att prova, det gick bättre än jag trodde. Än har jag bara hunnit 20 cm och det kanske inte blir så jämnt men kul är det.

Får se om jag kan komma på något roligt att göra med flätorna också till min byteskompis.

Snart kommer jag att sätta mig på ett tåg ner till Sydsverige, det ska bli återträff för IOV kongressen som jag var på i somras. Jag vet inte mer än att jag ska till Linköping och därefter åka någonstans med bil. Jag återkommer efter helgen när jag vet mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar