lördag 29 september 2012

Man tager vad man haver


Mina nålbundnavantar som jag nålband i april 2010 är nu så mycket använda att det börjar bli glest mellan trådarna i tumgreppet. Dom är också väldigt glest bundna, bara en maska bakom tummen. Det är i alla fall dags att ersätta dom.

Sagt och gjort går jag på biblioteket för att hitta inspiration, hemma hittar jag ett garn. Men var är nålarna, på något bra ställe. Här kommer dagens nödlösning en stor plastnål, det funkar men det känns lite nesligt när jag har trä och bennålar liggande. Men vart?! Jag vet inte ens vart jag ska börja leta, på vinden eller i arbetsrummet.

2 kommentarer:

  1. Så fint med nålbundet!!
    Hoppas att du hittar dina nålar!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag gillar verkligen nålbundet. Jag tar mig dock sällan tid att faktiskt nålbinda.

    Någonstans måste dom ju bara vara! Jag vill hitta dom nu! Men jag vill inte behöva leta så mycket heller. =)

    SvaraRadera