tisdag 25 september 2012

Några tusen stygn senare


Draken är nu mera grön än blå. Förutom ett ben är det huvudet kvar.

Jag undrar hur många stygn det egentligen kan vara i den, när jag broderar korsstygn så brukar jag, bara för att det är kul, räkna ut hur många stygn det är. Det är ju ingen match när det kommer till räknade korsstygn, klyvsöm är inte lika lätt. Jag tror jag nöjer mig med några tusen för det tror jag att det är.

Draken ingår i distanskursen i broderi som jag går. Nästa "stygn" jag ska testa är läggsöm, jag har kolla i olika böcker på alla sätt man kan sy det och jag har provat lite förut. Än har jag inte hittat en bild jag vill brodera. Jag tror jag får återvända till skissbordet. Det ska bli kul att få använda alla guldtrådar som jag har samlat på mig, det är inte så ofta som jag tycker att dom hör hemma i det projektet jag håller på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar