söndag 16 september 2012

Träningsvärk och vävning är ingen bra kombo


Igår var jag på gymmet och träffade där en kompis som hjälpte mig att utveckla mitt styrketräningsprogram. Jag måste träna axlarna, det har något med mitt hantverkande att göra sa en sjukgymnast jag träffade i våras. Jag är stark i bröstmusklerna och svag i axlar och skuldror så därför dras axlarna framåt.

Tillbaka till gårdagen, min kompis visade några riktigt bra axelövningar och jag får erkänna att det är inte bara axlarna som behöver träning utan armarna också. Vilket jag känner i dag med härlig träningsvärk i armarna, det är svårt att slå till väven då.

Men det är värt det, om jag ska kunna med det jag älskar så måste jag träna upp kroppen.

Men lite vävande har det blivit idag, 50 centimeter kvar till duken är klar. Det konstiga är att det fortfarande är ett varv varp kvar på varpbommen, jag måste ha mätt fel i varpningen. Så nu funderar jag på om det kan bli två 1 meters dukar. Kan bli en trevlig present till någon jag inte ska skriva ut namnet på här.

Stickat har jag också gjort, jag har börjat på ett nytt par vantar, jag provar en ny vantmodell för att se hur den sitter på handen. Självklart med några fler små tester på.

Nu ska jag ner med knyppeldynan från vinden och börja knyppla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar