måndag 10 september 2012

Urhärligt i urnaturen

I fredags for jag iväg på en hemlig helg, det enda jag visste var att vi skulle utgå från Linköping eller Jönköping.

Väl i bilen programmerades GPSen till Hemligplats.


Efter det som kändes som en evighet hamnade vi på Urnatur.


Det fick vi äta fantastiskt god mat och baka barkbröd och göra vår egen bastu. Vi fick börja med att göra upp eld, men inte med tändstickor utan med båge.


Stenarna till bastun värmdes också i eld samtidigt som vi byggde bastun.


Natten spenderades i olika små stugor, utan el och rinnande vatten. Jätte mysigt.


Men det som gjorde helgen helt super fantastisk var alla trevliga människor som var med, vi träffades första gången på IOV kongressen i juni, men den här helgen hade vi mer tid att prata med varandra. Jag hoppas att vi kommer att träffas flera gånger och även ha kontakt med däremellan. 


Jag broderade också, mycket på tåget i alla fall, så här såg draken ut mitt på dan på lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar