lördag 6 oktober 2012

Det är lättare att hitta treklöver än fyrklöver


I helgen har jag fått låna en overlock. För att öva så tänke jag mig att sy en tröja med 3/4 ärm. Jag har köpte mönstret från onion och tyget är från Sydilla. Mönstret är till en klänning som jag har kortat av.

Tröjan är ihopsydd och nu ska jag prova in den. När gud delade ut höfter så missade han mig så jag får alltid sy in där när jag syr efter mönster. Min tanke är att om denna tröjan blir bra så kan det bli flera, så jag ska föra över alla förändringar som jag gör till mönstret.

Nu måste jag ta fram min vanliga symaskin för att fålla och sy till insnitten snyggt, fick inte riktigt till det på overlocken. Jag har inte bestämt mig en om jag ska köpa en själv eller inte, tror det räcker om jag får låna en någon gång då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar