måndag 8 oktober 2012

Ut med det gamla in med det nya


Nu är broderipåsen ompackade, allt jag behövde till draken är utbytt till det jag behöver nu till guldträdet. Vissa saker hänger med som nålhus och sax, men det är nog det enda.

Det som kom till är en större broderiram, bivax, lintråd och gultråd. Just denna guldtråden är köpt i Kairo och den har varit lite besvärlig med mig tidigare, det är anledningen till bomullsbandet. En gång på HDK så råkade jag tappa den ute i en korridor och den lyckades att rulla av det mesta av tråden. Efter det är det säkerhetsbälte som gäller.

Jag har börjat sy några stygn av läggsömmen, men så kom behovet att faktiskt avsluta något, jag satte mig att frivolitera en stund, kanske den draken också kan bli klar. 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte trådar som är så glatta..jobbiga att brodera med.. men blir så fint så klart.
    Vilket fint nålhus du har.. o saxen helt underbar.. var har jag lagt min..har haft en sån.. nu måste jag leta fram den..

    SvaraRadera
  2. Jo dom lever sitt eget liv, men det är värt det när man är klar.

    Jag är mycket glad över mitt nålhus, det är Tore Sunna som har gjort det, en specialbeställning, han sa att dom inte var så efterfrågade, men han gjorde gärna ett åt mig.

    Jag hoppas att du hittar saxen, dom är som du säger helt underbara.

    SvaraRadera