torsdag 4 oktober 2012

Vart är mitt "bra ställe"?!


Nu har jag två saker på ett "bra ställe", en ask med mina nålbindningsnålar och mitt fodral med mina penslar. Saker som jag just nu saknar väldigt mycket, särskilt penslarna. Jag lyckades tillslut hitta en pensel som måste ha rymt ur fodralet, inte en av mina favoritpenslar. Jag tror att den ligger utanför fodralet eftersom jag har misshandlat den med lack eller liknande. Det låter som något jag skulle kunna göra.

Men målat har jag gjort. Jag har målat rankor och träd testat en massa. Tillslut har jag i alla fall kunnat bestämma mig för ett träd som kommer att broderas i läggsöm. Först ska draken bli klar, sedan blir det ett guldträd på oblekt linne botten, om jag inte hinner ändra mig, om bottnen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar