tisdag 27 november 2012

Blommande vävhjärta


Ikväll tog jag och gjorde något som jag tänkt på länge, ett vävt mosshjärta att ha på ytterdörren. Till stommen använde jag en trådgalge som jag format till ett hjärta. Det var lite pilligt att väva med mossan, den håller inte ihop så bra som man kan tro. Om man som jag inte vet så mycket om mossa, jag trodde att den höll ihop bättre än den gjorde.

Blommorna gjorde jag för något år sedan och dom är gjorda av stärkt bomullstyg som har krusats med en örngottskrusare. Dom har fått hänga på min anslagstavla men det kändes som dom passade bra på mitt hjärta.

Nu är det bara kroken på dörren som saknas så kommer det upp på rätt ytterdörr, ja vi har tre stycken.

4 kommentarer:

  1. Nästa gång vet du mer om hur det kan göras.. Fint blev det..

    SvaraRadera
  2. Japp, nästa gång tror jag att det blir med gran eller enris. =)

    Tack så mycket.

    SvaraRadera
  3. Fint! Jag hade planer på att tillverka en egen krans eller liknande att ha på ytterdörren i år, men liksom så mycket annat hinns det inte med... Kanske nästa år istället! :)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket!

    Så var det med planerna för mig ifjol, det här är nästa år för mig =)

    SvaraRadera