måndag 5 november 2012

Gult + lila = beige


Så här i snart juletid är det dags att tända "flitens lampa", någon julklapp borde jag kunna slöjda ihop.

Jag började med att färga garn till det som kanske ska bli en sjal, ska bara bestämma mig först om jag är nöjd. En gång för längesedan färgade jag en stege i gult och lila och det blev en sån fin beige. Vet inte vad jag tycker om detta resultatet, det kan bli jättesnyggt. Det är tur att det tar ett tag att torka då hinner jag processa om jag är nöjd eller inte.

Garnet är Drops lace, vilket är ett jätte härligt mjuk garn. Tar inte upp färg så bra, vilket kanske förklarar det i mina ögon tråkiga färgutbudet, det är några färger som sticker ut. Tur man kan färga så man får det man vill ha, om man nu kan bestämma sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar