måndag 17 december 2012

Att skriva är också ett hantverk


Riksföreningen i Handvävning har en jätte bra medlemstidning som heter Solvögat den kommer ut fyra gånger per år. Ansvaret för att fylla Solvögat går runt bland regionerna och nummer 3 / 2013 är det dags för Jämtland/Härjedalen att fylla Solvögat och jag ska självklart skriva minst en artikel. Jag har några olika uppslag på det som jag hoppas kan vara intressant för andra vävare.

Förra tisdagen var det traditionsenlig "Lill-jul" med grötlunch där gick vi igenom vad man var sugen att skriva om och det kommer att bli ett toppennummer med många intressanta artiklar både långa och korta, från olika vinklar av vävning.

Fördelen med skrivande är att jag kan göra det samtidigt som gör något annat, i alla fall till att börja med, jag kan jobba igenom tankarna i mitt huvud. Sedan är det att få ner tankarna på papper.

2 kommentarer: