lördag 16 mars 2013

Lördagsgodis


Jag väver en provväv, eller det kommer att bli flera. Kontrasten till jeansmattorna är total. Sambon kom in i vävrummet och frågade vad jag gjorde, fick svaret "Jag väver!", kommentaren jag fick tillbaka var "Men det låter ju inte!" Och så är det med ryavävning det låter inte så mycket, inte om man jämför med trasmattor i alla fall.

Första provbiten är klar och ska visas upp imorgon, sedan får vi se hur jag ska jobba vidare. När man tar fram en "helt ny" kvalité kan mycket hända på vägen.

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg har kikket i din blogg, og jeg må si at du virkelig har mange ting på gang, du mestrer mange slags teknikker!
    Derfor vil jeg gjerne følge deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Jag blir så glad när jag läser, tack så mycket.
      Kul att du vill följa mig i min textilaresa.

      Radera