torsdag 25 april 2013

Hur många vinklar finns det?!


Jag fortsätter att skära jeans och försöker att hitta nya vinklar att fota detta skärande. Nu börjar jag i alla fall se ljuset i tunneln och jag är ganska säker på att det inte är ett tåg.

Imorgon ska varpen beställas och några fler mattskidor. Med lite tur så har jag det nästa vecka och första maj. Det skulle vara passande att fira arbetarnas dag med att varpa, jag gillar att varpa det är något rofyllt med det. Det ligger så mycket lust, förhoppningar och spänning i varpningen, det är där det börjar, som i en förälskelse.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig, jag kan inget om varpning..

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket =)

    Varpning är inget man behöver kunna förrän man ska väva och kanske inte ens då, då man kan köpa färdiga varpflätor.

    SvaraRadera