söndag 21 april 2013

Tillbaka i Östersund


Det känns som jag åker som en skottspole över hela stället. I helgen har jag varit riksårsmöte för Riksföreningen för Handvävning.

Ett riksårsmöte där jag har fått det ärofyllda uppdraget som ordförande. Just nu känns det lite pirrigt och allt är nytt.

På vägen hem på tåget kan man säga att känslor tog ut sin rätt och jag somnade som en stock, betydligt närmare Östersund vaknade jag och stickade några varv på min lilla resestickning. Nu väntar renskrivning av alla minnesanteckningar medan det fortfarande är färskt i minnet.

7 kommentarer:

  1. Hej ordföraren:). Det var trevligt att träffa dig, och du kommer att fixa det jättebra! Det är väldigt roligt att de yngre får komma fram.Det här blir bra det.
    Hälsningar Monika (Jag kommer att lägga in bilden jag tog på dig, Veronica o Marina på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej, det var trevlig att träffa dig också, kul att träffa någon från "bloggosfären" i verkliga livet.

    Ska bli kul att se bilden sen på din blogg. =)

    SvaraRadera
  3. Så kul med ordförandeuppdraget! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Åh vad spännande att du suttit ordförande. Då är du med i riksstyrelsen antar jag?. Vilken krets tillhör du annars. Själv är jag med i Väv i Väst, men är inte särskilt aktiv. Kanske jag åker till Fristad folkhögskola om någon månad och träffar vår vänkrest från Danmark.
    Vad kul med vävare (= du) från bloggvärlden som går att knyta till föreningsvärden. Hälsingar Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ordförande för Riksföreningen, så jag sitter med i riksstyrlsen. Det är ett arbete jag precis har påbörjat, det ska bli kul och intressant.

      Jag är med i "Väv Jämt Här", jag är ordförande även där. Vi har cirka sex träffar varje år, jag brukar försöka vara med på dom flesta. Det är kul att träffa andra som också är galna i vävning.

      Jag håller med om att det är verkligen kul att "hitta" er vävare här i bloggosfären. =)

      Radera
  5. Jättekul. Lycka till!
    //Anne Marie P

    SvaraRadera