torsdag 23 maj 2013

En lista

En lista som jag har lånat från Kamilla. Tänkte jag skulle dela med mig av några svar.

Vem är i rummet med dig just nu? Ingen, men nyss sprang sambon förbi, på väg till köket för att hämta en muffins.

Vem skickade du senaste sms:et till? Sambon

Vem saknar du mest just nu? Vänner som bor alldeles för långt bort

Var är din mobil just nu? På vardagsrumsbordet

Vad var det senaste du åt? En banan och kokos muffins med vit choklad topping

Vad ser du mest fram emot just nu? Hämta min nya vävstol, och planera en väv till den.

Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? Oj, det är mycket just nu, mycket är jobbrelaterat. Ibland går man på lust ibland på vilja, just nu är det mycket vilja.

Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? En kunds, som jag gjorde en leverans till.

Vad står på ditt “schema” idag? Eftersom det är ganska sent nu så får jag säga att min dag har innehållit. Jobb, laga mat, baka muffins, ta det lugnt och lite hantverkande.

Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? Ett kuddberg i soffan

Om du tittar rakt fram, vad ser du då? Bokhyllan med alla min hantverksböcker, det är mycket kunskap i den hyllan som jag skulle vilja kunna.

Vilken blogg besökte du senast? Kamillas när jag hämtade denna listan.

Vad vill du helst av allt göra just nu? Vara färdig med mattrasorna så jag kan börja väva.

Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? Det skulle vara härligt att bara behöva sova en timme om dygnet och ändå vara helt utvilad, det skulle jag gilla, tänk vad mycket man skulle hinna då.

En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? "En sångarsaga" - Mando Diao, hela skivan egentligen.

Härligaste ljudet just nu? Fåglar som sjunger och vinden som leker i löven

Något du skulle vilja lära dig? Jag skulle vilja kunna teckna kroki.

Tre saker i din väska: almanacka, broderi, solglasögon

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag är väldigt nöjd med platsen jag befinner mig på.

Nattuggla eller morgonpigg? Nattuggla, trots det går jag upp klockan 6.00

Det första du tänker på när du vaknar? Jag kan nog stänga ögonen en liten stund till... Bäst att sätta sig upp på direkten.

Vad spenderar du helst pengar på? Vävrelaterade prylar och hemmet. Försöker att bli mer sparsam.

Vem kramade du senast? Sambon

Vem pussade du senast? Sambon

Vad är du rädd för? Hundar, har haft svårt hundfobi och gått i KBT terapi för det. Jobbigaste jag har gjort, men nödvändigt. Det kommer nog aldrig att bli en hund här hemma men nu kan jag i alla fall gå ut utan att känna rädsla.

Vad gör dig glad? Det är mycket, att få gå och lägga mig bredvid min älskling, förbereda för nästa vävprojekt, sitta i vävstolen, lyssna på musik jag tycker om och det är bara några saker.

“Pryl” du saknar mest just nu? En elektrisk spolmaskin det skulle jag vilja ha.

Favoritglass? Solero, frukt och vaniljglass, det blir mycket sånt i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar