fredag 23 augusti 2013

Ut med det gamla in med den nya


Nu "äntligen" har min nya almanacka kommit med posten. Det är förstås vävar på framsidan även i år. Det som är nytt i år är att jag även har beställt en skrivbok. En skrivbok där det ett uppslag har en sida rutigt och en randig, perfekt för vävidéer. 

Jag skev igår att jag har fortsatt med mysteriestickningen, jag hann sticka två varv på lunchen, när jag kom hem upptäckte jag att varv två var fel så det var bara att ta upp det. Något frustrerande, men nu har jag i alla fall fått börja på varv tre.

Men den här lunchen ska jag sätta mig med papper och penna och förbereda för ett vävprojekt som ska in i vävstolen om någon månad. Det är en bit till vävstolen, för det ska hittas garn och sedan ska det färgas. Det är mycket jobb men jag ser fram emot att få börja.

5 kommentarer:

  1. Nyfiken. Vad är det för almanacka du skriver om. Är det från vävmagasinet eller egen designad. Anteckningsboken Var får man tag på den. Är den också egendesignad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt dom från Personlig almanacka, http://www.personligalmanacka.se/SE/

      Där laddar man in vilka bilder man vill ha på framsidan och baksidan.

      Jag har gjort så i några år nu och alltid varit nöjd med resultatet.

      Radera
  2. Hej!
    Jag har en liten fråga till dej eftersom jag har förstått att du väver en del. Jag har fått munkagarn som om jag förstått rätt är ett vävgarn, om man stickar med det hur är kvaliteten till tex sockor och vantar, slitage och tvätt. Jag skulle bli jätteglad om du har tid att svara mej. Kram sytanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Jag önskar att jag hade ett bra svar till dig, Munkagarn är en kvalité som inte har funnits på länge och som jag aldrig har arbetat med. Därför kan jag inte säga hur det kommer att vara att sticka i.

      Fråga gärna i Vävspolen på Facebook, där är det många som har varit med länge och kan veta mera om just Munkagarn.

      Lycka till. =)

      Radera
    2. Tack för ditt svar. Ska kolla där. Kram sytanten

      Radera