söndag 10 november 2013

Hanna är ensam om handvävt på gymmet


Jag lovar att "Hanna Leker" aldrig kommer att bli en träningsblogg. Men idag ska jag skriva lite om träning och mest om det jag har vävt som jag använt mest.

Tror jag har skrivit om att jag måste komma igång med träningen igen, att det är superviktigt för att min kropp ska orka med allt som jag utsätter den för. Bland annat försöker jag att springa två gånger i veckan, japp på löpband. Och det är jättehärligt.

När jag gick på Väfskolan vävde jag en stor handduk i halvlinne, den har hängt med i snart 10 år, och den är perfekt att ta med till gymmet. Den är stor, lätt och tar liten plats i väskan, en helt perfekt gymhandduk och mycket använd. Det ser inte ut att vara så mycket använd och den har tvättats och tumlats många gånger, den kommer troligtvis att överleva både mig och min löpning.


4 kommentarer:

  1. Tack för mycket intressant läsning. Det finns en liten award till dig inne på min blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, och tack för awarden. Jag är bara så dålig på att skicka dom vidare, det är så många som är förtjänta av dom.

      Radera
  2. Vilken teknik? Skulle vilja väva badlakan också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här är i en sålldrällsvariant, och kanske kommer det en vävnota på Riksföreningen för Handvävnings hemsida.

      Radera