måndag 10 mars 2014

Här kommer bruden


Ikväll bara kände jag att jag var tvungen att väva flamsk och komma vidare på trolovningen som jag väver, så så fick det bli. En lite stunds flamskvävning. Jag har inte rört flamskramen sedan i somras den har stått och varit lockande nu ett bra tag.

Jag fick ju repa upp en bit det sista jag gjorde, det är aldrig bra för arbetsmoralen, men nu har jag passerat den biten. Det kommer inte att bli så mycket vävt men det är härligt att kunna ta fram när andan faller på. Varje gång som jag sitter fascineras jag av hur roligt jag tycker det är och att jag har tålamodet, jag måste verkligen få det ur mitt huvud att jag inte har något tålamod, för det har jag, ganska mycket också.

Idag har jag fått reda på att priset i den kommande utlottningen har skickats, säljaren sa att det ska ta från en till tre veckor för det att komma fram till mig. Jag håller tummarna för att det ska ta en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar