söndag 30 mars 2014

Ikväll firar jag


Första våden är klar till kormattan till Aspås kyrka. Det är så häftigt att få rulla ut hela härligheten och för första gången se allt. Det älskar jag. Jag måste erkänna att jag gillar hela uträkningen och att väva dom första 50 centimetrarna och att få rulla utåt allt och se, se hela väven. 

Men det gäller inte konstvävar då det är variation i vävningen som i röllakan, jag gillar att väva plockvävar.   Efter en plockvävar är det skönt med en skyttelväv och min nästa väv är trasmattor.


Det här inlägget skulle handla om att fira, för det gör jag, man ska fira så ofta man kan. Jag firar med en kopp varmchoklad och en skål med hallon, och med att sitta i soffan och titta på film och inte göra något (utom att blogga då, och nu ska jag sluta med det också).

4 kommentarer:

  1. Grattis, Hanna! Hallon och choklad är en superfirning :-) Hoppas du lägger upp bilder på mattan så småningom, anar att du inte kan göra det förrän beställaren har fått se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, det kommer bilder när allt är klart. Det var jättegott med choklad och hallon. =)

      Radera
  2. Grattis, det känns alltid skönt och härligt att få se resultatet i sin helhet. Hoppas du blev nöjd själv. //Malin

    SvaraRadera