onsdag 12 mars 2014

Titta nära


Ibland måste man titta nära, förstora titta igen. Ikväll är en sån kväll då jag tittar nära och funderar. Jag tittar nära på äldre textilier som den jämtländskabrudkudden på bilden. Det är inte så mycket broderi på den, men om man tittar på mitten biten, ser du?! Det är mönstrad shagg, helt underbar och så liten så liten. Sånt letar jag och blir inspirerad av. 


Idag blev plädarna klara och nu kan jag helt fokusera på mattan, det är skönt att bara ha en väv igång. En väv i vävstolen och några i huvudet på väg ut. 

1 kommentar:

  1. Förstår vad du menar med detaljinspiration. Tittar just nu på vårvinterfoton i jakt på de rätta färgerna. Har en matta färdig och knyter fram för nästa. Blockerar tankar på fler vävar för sen skall jag ut i växthuset!! Får det inte att fungera med webbadresserna här. Kram Solveig

    SvaraRadera