måndag 28 april 2014

Det är skillnad på helg och HELG!

En helg full av träffar med handvävare från hela Sverige. Det har många skratt men också tillfällen där vi tyckte olika saker och det har diskuterats massor. Jag har varit på Riksårsmöte i Örebro för "Riksföreningen för Handvävning".



Min helg började på fredagen, då jag också hann med ett kort besök i Stockholm i väntan på tåget. Jag var upp på Svensk Hemslöjd och tittade på utställningen "Ur Björk". Kul att se allt som det kan bli av en björk.



I Örebro gick allt i ett rasande tempo, inplanerade möten blandat med spontana, det är så härligt att träffa alla igen eller första gången. Av det digra program som Örebrovävarna hade förberett hann jag med en förläsning om Malin Selander, eftersom jag tycker att hon förtjänar ett eget inlägg så lämnar jag alla bilder till dess. I lördags var det festkväll, till förrätt serverades grapegravad gös med en limecreamfraich, och sallad.



Nu är jag hemma igen, lite trött efter helgen bravader, på Arlanda igår passade jag på att ta det lugnt en stund och bläddra i min nya bok, "Rosengång i Varmvalsverket" av Anna Östlund. 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mycket jobb men också många trevliga möten. =)

      Radera
  2. Måste varit en tuff helg gör dej, men klarade av den. Utstllningen "Ur en björk" kommer till Sunne i sommar. Den är gjord i Värmland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången är alltid första gången, känns skönt att ha klarat av den, nu är det bara att köra igång igen. =)

      Vad kul att utställningen kommer att åka runt det var mycket fin slöjd som visades, hoppas du får möjlighet att se den.

      Radera