tisdag 8 april 2014

Glädjande tofsar


När jag väver och behöver hålla koll på hur långt jag har vävt så sätter jag en tofs i kanten. Förut satte jag en bit märktejp och det funkar bra om man tar bort tejpen sen på direkten. Tyvärr är det inte alltid som jag har gjort det, det kan vara tyger som har blivit liggande av en eller annan anledning, och när man ska ta bort tejpen efter några år då blir det klibbigt på tyget där den har suttit, inte bra. Då är tofsar bättre, ingen åverkan på tyget. 


Just nu har jag trasmattor i vävstolen och efter det här tofsen är det bara två kvar sen är mattorna färdiga. Planen är sedan sanering, för herregud vad det dammar när man väver jeansmattor blåttdamm överallt.

2 kommentarer:

  1. Rysligt snyggt med gul varp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite annorlunda och snyggt, jag hade nog inte kommit på det själv utan det är beställaren som har bestämt. =)

      Radera