söndag 6 april 2014

Syndensnäste


I Jämtlandsdrällen hade jag ungefär 1400 trådar och i Röllakansmattan hade jag 200 trådar. Ungefär 1200 trådar och solv i skillnad, så jag plockade bort alla extra solv och satte som på ett rullställ, med en tanke att jag skulle sortera dom en kväll. Behöver jag säga att den kvällen har inte kommit än. Nu är det en ny dräll på G och då känns det onödigt att sortera dom när dom ändå ska upp i vävstolen snart igen. Idag behövde jag dock några fler solv och det vara bara att plocka fram solv"högen".

Men det här är inget jag rekommendera, sortera redan i vävstolen när ni plockar ner solven. Mer jobb, men jag lovar att ni kommer att uppskatta det när det är dags att plocka fram fler solv nästa gång ni ska använda dom.

2 kommentarer:

  1. Det är med solv som med det mesta - är man lat i början, så blir det mer arbete i slutändan. :-)

    SvaraRadera