onsdag 16 april 2014

Utlottning: För att ni är så härliga

Jag har ju skrivit om utlottning nu ett tag och nu är det dags. Varför?! Ja, snart har jag haft 200'000 besökare, jag har bloggat i över fyra år och snart är det vår!

Vad kan man vinna då?!


Det du kan vinna är ett kit från Yoola som jag har beställt från Israel.

I kitet ingår det allt du behöver för att tillverka YoolaFlowers, det du behöver är en avbitartång. Mönstret följer med på en cd-skiva både som video och som .pdf fil, allt är på engelska.

Om du vill vinna så lämna en kommentar där du skriver vad du vill läsa om på min blogg. Det finns några hemliga extra priser till kommentarer som inspirerar mig extra mycket.

Dragning blir det 20:00 nästa tisdag den 22 april 2014.


17 kommentarer:

  1. Frivoliteter, de vill jag att du bloggar om!

    SvaraRadera
  2. jag läser helst om vävning, du inspirerar ju så mycket!

    SvaraRadera
  3. Hej! Du är ju så himla duktig på så mycket! Gillar dina fina hemfärgade garner och stickning och virkning hör till mina favoriter. Jag brukar unna mig en härva varje år på Jamtli julmarknad som sen brukar bli en sjal eller skaft på fina ullstrumpor till barnbarnen. Glad påsk och ha en fin vår. Ska du vara med på vårmarknaden? Vi kanske ses då. Vet inte om JHHF ska ha någon prova-på-slöjd.
    Hälsningar fr Maria i Ås.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker mycket om fiffiga tips, både inom vävning och annat. "Mina vävtips"-listan här till höger är en av mina "uppslagböcker" när jag stöter på patrull i vävstolen.

    Sedan är jag allmän textil- och hantverksnörd och kan bli alldeles lycklig när jag får läsa om sådant som jag inte känner till förut, som YolaFlowers. Nu håller jag tummarna och hoppas på tur. :-)

    SvaraRadera
  5. Tycker om att du hittar roliga udda hantverk som jag vill prova. Ör dålig på att hitta dem själv, men du ger inspiration. Gamla bortglömda hantverk som fu plockar fram igen gillar jag. Och kormattan!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Din blogg är så himla inspirerande och dina tips är alltid bra och användbara. Så det enda jag vill är nog egentligen att du bloggar oftare! :)

    SvaraRadera
  7. Spännande - en kan aldrig prova på för många olika tekniker! :)

    Jag tycker att det är väldigt intressant att få följa andras kreativa processer! Var kommer inspirationen ifrån? Vilka ideer väcks? Hur tänker de kring utvecklandet, kombinerandet och vidareutvecklandet av befintliga ideer och tekniker?

    ...sen så uppskattar även jag, trots att jag inte väver (nu? ännu?), dina tips och trix kring vävningen. Som där med skarvningen av varpen! Perfekt! :)

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte riktigt vad jag skulle önska att se mer av eftersom jag gillar bloggen som den är. Om du gillar att skriva om det så kommer jag säkerligen att gilla att läsa det!

    Som pärlare (först och främst) gillar jag ju förstås allt som har med pärlor att göra och tycker aldrig det kan finnas för mycket av det. Pärlor går ju att använda i så många tekniker, både på traditionellt vis och nytänkande. När jag läser om en ny teknik så är min första tanken: hur skulle man kunna göra det med pärlor? Och många andra verkar tänka så: när jag researchar för min blogg så brukar jag kunna hitta minst en person som experimenterat med att blanda in pärlor, oavsett vilken vanlig eller obskyr teknik jag kan komma på att söka efter. Allt är roligare med lite pärlor! :D

    Sen är jag alltid förtjust i foton på läckra garn och trådar också. Färger, strukturer, material. Närbilder på sådant är härligt ögongodis. Inte minst handfärgat gillar jag att sukta över.

    Så ska jag försöka komma på något någorlunda konstruktivt att skriva så vore det väl det... Keep up the good work!

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag tycker du ska fortsätta skriva om lite om varje. Alltid händer det nåt hos dej.
    Glad Påsk till dej. Syns på RÅM.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker det är väldigt inspirerande att finna en blandning av mindre projekt som är lätta att själv sätta igång med, och svårare tekniker som jag aldrig skulle våga mig på men gärna vill känna till och inspireras av på andra vis. Lite teori och historik gillar jag också. Sen är det alltid lite roligt med något helt oväntat inlägg! ;) Oavsett om du fortsätter som vanligt eller ändrar något utifrån alla tips ser jag fram emot att fortsätta titta in här lite då och då :)

    SvaraRadera
  11. Fortsätt leka. Spännande att läsa Dina tips och få nys om nya tekniker och redskap. Väver, stickar och syr, men testar gärna lite ovanliga tekniker.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  12. Hej,
    fortsätt som du gör, men kanske lite mer om hur du startar dina kreativa processer, vad som ger inspiration som inte är hantverksrelaterat. Om du förstår vad jag menar. inspiration kan ju komma från så mycket. Vad inspirerar dig i vardagen?? Det vill jag läsa mer om.

    SvaraRadera
  13. Oj vilken trevlig blogg du har!
    Sitter i bilen på vägen hem från påskfirandet och kom in på din blogg.
    Gillar det jag läste om garnfärgandet o
    trevliga saker du gör.
    bittan4@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Så härligt med en ung tjej som är så duktig i väv-teknik och delar med sig till oss alla!
    Dessutom en helt suverän ordförande för "Riksväv" .
    Kramar från Eva-Lena i Sydostvävarna

    SvaraRadera
  15. Det roliga med din blogg är att du är så mangsidig och jag känner mig i "släkt" med dig. Man måste inte vara en "nörd", som begränsar sig - det är mycket spännandare med hela slöjdvärlden! Sluta inte leka, då tappar man kreativiteten! Forskare har kommit fram till , att även vuxna bör leka för att må bra...
    Förtsätt - jag hoppas på interessanta inlägg framöver.
    Hälsningar

    Marianne

    SvaraRadera
  16. Svårt att önska - gillar ju din blogg! Har själv blivit lite intresserad av makrame, något min mormor gjorde för lääänge sedan!

    Carina

    SvaraRadera
  17. Hej! Jag skulle vilja läsa lite mer om din stickning, för visst stickar du en del? Kanske finns det någon särskild jämtsk stickning att uppmärksamma? :)
    /Jenny

    SvaraRadera