tisdag 17 juni 2014

Sommarens mysterium


Jag är ingen dekarfantast, däremot gillar jag ett riktigt mysterium, därför gick jag med Facebookgruppen "Mysteriebroderi och Broderiutmaningar". Under tiden jag har varit med har det varit några mysterium men jag har valt att inte vara med i något, men nu laddar jag inför semestern och hoppas på nästa mysterium. Materialet är sånt som jag hittat i mina gömmor, rester efter andra projekt.

I detta mysterium ska man göra en marsma, en liten väska. Man får en "ledtråd" varje söndag. Första ledtråden var, att inspireras av visan "Här är gudagott att vara".


Jag har inspireras av raden "Hör, vad fröjd från fåglars skara", och börjat brodera fåglar i Jämtlandssöm. Vi får se hur många fåglar jag hinner med innan nästa ledtråd som kommer på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar