tisdag 23 februari 2010

Franskaknutar


För några år sedan när jag gick på THS (Textilhögskolan i Borås) läste jag en kurs i "Indonesisk sidenmålning och broderi". Målning var jättekul och det blev bit efter bit, men så blev vi påminda om broderiet. Sidenmålningen jag då höll på det var "lite" rymdinspirerat så jag vill brodera stjärnor och kometer. Vad gör bättre stjärnor än franskaknutar?! Innan hade jag haft svårt att få till dom men under detta broderi hade jag ett klassisk AH-moment och nu kan jag inte sluta att brodera dom både här och där.

Jag fick inte till någon bra bild på helheten så ni får hålla tillgodo med en detaljbild med underbara knutar sydda i handfärgat siden som är flammigt så knutarna får olika färg.

Bottentyget är det samma som i rosmudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar